Od rana musisz być na pełnych obrotach? W połowie dnia jesteś już tak wyczerpana, że pijesz jedną kawę za drugą? Kawa bez wątpienia stawia nas na nogi i jest nieodłącznym elementem spotkań towarzyskich. Zbyt duża ilość wypitych kaw w ciągu dnia nie jest zdrowa dla naszego organizmu. Dziś przedstawimy Państwu 6 naturalnych napoi energetycznych, które tak samo jak kawa – dają kopa. Z taką różnicą, że napoje te są o wiele zdrowsze i robi się je minutę. 

Od rana musisz być na pełnych obrotach? W połowie dnia jesteś już tak wyczerpana, że pijesz jedną kawę za drugą? Kawa bez wątpienia stawia nas na nogi i jest nieodłącznym elementem spotkań towarzyskich. Zbyt duża ilość wypitych kaw w ciągu dnia nie jest zdrowa dla naszego organizmu. Dziś przedstawimy Państwu 6 naturalnych napoi energetycznych, które tak samo jak kawa – dają kopa. Z taką różnicą, że napoje te są o wiele zdrowsze i robi się je minutę. 

Kawa jest obok wody najpopularniejszym napojem na świecie. Co roku wypijanych jest ponad 450 miliardów filiżanek. To więcej niż herbaty. Aby nie przesadzać z ilością wypitych kaw polecamy te oto napoje:

1. KOKTAJL Z GUARANĄ 

Oczywiście najważniejszym i pobudzającym składnikiem będzie guarana. Jest ona ziarnem, które zawiera więcej kofeiny niż ziarenka kawy. Guarana uwalnia dwa razy dłużej kofeinę w stosunku do kofeiny zawarta w kawie. Działanie takiego koktajlu utrzymuje się do 6 godzin i jest o wiele zdrowsze niż kawa. Nie naraża nas na skoki ciśnienia, duszności i bóle w klatce piersiowej. Jednak z tym koktajlem także nie można przesadzić. Koktajl możecie uzupełnić składnikami, które poprawią wydolność organizmu, np. szpinak, którym jest źródłem żelaza i nasz organizm szybciej przenosi tlen, co zapewnia odżywianie i dotlenienie tkanek. Albo banan, który jest źródłem potasu i wspomaga nasze mięśnie.

Powracając do guarany – zmniejsza ona ryzyko zawału, napięcie mięśni gładkich naczyń krwionośnych, wpływa na pracę mózgu: poprawia koncentrację, zwiększa sprawność myślenia, człowiek lepiej znosi zmęczenie fizyczne i psychiczne.

Składniki na pobudzający koktajl z guaraną:

  • szpinak 1 szklanka
  • banan 1 duży
  • guarana w proszku 1 łyżeczka
  • woda 1 szklanka

2. KOKTAJL Z ZIELONĄ KAWĄ 

Zielona kawa ma inne działanie, niż kawa tradycyjna. Zielona kawa nie jest poddawana procesowi palenia. Bliżej jej smakiem do zielonej herbaty. Zielona kawa jest idealnym składnikiem do koktajli – smak zanika, a działanie pobudzające zostaje. Polecam dodać borówkę amerykańską, która jest źródłem polifenoli i flawonoidów naturalnych przeciwutleniaczy, a natka pietruszki jest świetnym zapotrzebowaniem witaminy C.

Składniki na pobudzający koktajl z zieloną kawą:

  • borówki 0.5 szklanki
  • banan 1 dojrzały
  • świeża natka pietruszki 0.5 szklanki
  • zielona kawa 1 szklanka

3. KOKTAJL Z BURAKIEM, OSTROPESTEM I YERBA MATE

Ależ ten koktajl daje porządnego kopa! Szklanka soku z buraka podnosi wydolność organizmu aż o 16%, ostropest plamisty wspiera wątrobę, a przez detoks, który nam funduje uwalnia wiele nowej energii i sił witalnych. Pobudzająca kofeina z yerba mate i jej wspomagające koncentrację właściwości oraz imbir, który zwiększa wydajność naszego mózgu. Taki koktajl daje nam siłę na parę dobrych godzin.

Składniki na pobudzający koktajl z buraka, ostropestu i yerba mate:

  • burak 1 sztuka
  • marchew 2 sztuki
  • cytryna 1 sztuka
  • starty korzeń imbiru 0,5 łyżeczki
  • zmielony ostropest plamisty 1 łyżka
  • yerba mate 3/4 szklanki

4. KOKTAJL Z MELONA I ZIELONEJ HERBATY 

Zielona herbata w połączeniu z imbirem i miodem gwarantuje wyśmienitą dawkę pobudzającą, orzeźwiającą i podnoszącą sprawność umysłową. Koktajl ten zawiera kofeinę, katechiny, polifenole i witaminy z grupy B.

Składniki na koktajl z melona i zielonej herbaty:

  • żółty melon 1/4 sztuki
  • miód faceliowy 1 łyżeczka
  • cynamon – szczypta
  • imbir – szczypta
  • sok z 1 cytryny
  • zielona herbata 1 szklanka świeżo zaparzonej i wystudzonej

5. KOKTAJL Z MANGO, CHILLI I MORINGA

O moringa mało się mówi. Ta roślina zawiera dwa razy więcej białka niż soja, cztery razy więcej witaminy A niż marchew, cztery razy więcej witaminy E niż kiełki pszenicy, siedem razy więcej witaminy C niż pomarańcze, piętnaście razy więcej potasu niż banany, siedemnaście razy więcej białka niż mleko i 25 razy więcej żelaza niż szpinak. Dlatego proszek z moringi można używać maksymalnie 3 razy dziennie po 1 łyżeczce! Taki prawdziwy i naturalny dopalacz jest zdecydowanie lepszy, niż kawa. Chilli sprawi, że koktajl zadziała od razu i pobudzi na wiele godzin.

Składniki na koktajl z mango, chilli i moringa:

  • mango 1 dojrzałe
  • kiwi 1 dojrzałe
  • sproszkowana moringa 0,5 łyżeczki
  • chilli – szczypta
  • kurkuma – szczypta
  • miętowa herbata 1 szklanka

6. KOKTAJL Z ŻEŃ-SZEŃ I JAGÓD ACAI 

Połączenie mocy żeń-szenia i jagód acai daje kopa – pobudza do działania, pomaga walczyć ze stresem. Taki koktajl jest świetnie wypić przed rozmową kwalifikacyjną lub przed ważnym dniem w pracy, bądź szkole.

Składniki na koktajl z żeń-szenia i acai

  • jagody acai namoczone w wodzie 1/4 szklanki
  • sok z czarnych jagód 1/2 szklanki
  • żeń-szeń 1 kapsułka
  • miód 1 łyżeczka

Źródło: www.natemat.pl
Zdjęcia: reflectionsipc.com, www.skolazdravehovareni.cz

PRZECZYTAJ TAKŻE: 

Napoje niskokaloryczne wcale nie należą do małokalorycznych.

DOMOWY JABŁECZNIK – NAJLEPSZY PRZEPIS – f7kulinarne