Minimalna aktywność fizyczna, siedząca praca, ciągłe przesiadywanie przed telewizorem, komputerem, stres, smutek, niezdrowa dieta – wszystko to to główne przyczyny przedwczesnego starzenia się. 

Minimalna aktywność fizyczna, siedząca praca, ciągłe przesiadywanie przed telewizorem, komputerem, stres, smutek, niezdrowa dieta – wszystko to to główne przyczyny przedwczesnego starzenia się. 

Każdy z nas z biegiem czasu zauważa, że nasza skóra już nie jest tak gładka, elastyczna i jędrna jak kiedyś. To proces, który dotyka każdego z nas. Siedzący tryb życia to szybka droga na przyspieszenie procesu starzenia się i rozwój wielu chorób, m.in. określonych nowotworów.

Najwyższy wskaźnik na świecie raka bezpośrednio związanego z brakiem ruchu odnotowano w: Argentynie, Wielkiej Brytanii, RPA, Libanie, Francji, Libii, USA, Holandii.

Badania wykazują, że komórki osób preferujących siedzący tryb życia są biologicznie starsze o 8 lat w porównaniu do tych, którzy są bardziej ruchliwi.

Wszystko jest bardzo proste: minimalna aktywność fizyczna sprawia, że zwiększa się masa ciała, a to z kolei zwiększa ryzyko zawału serca, cukrzycy, nadciśnienia czy udaru mózgu.

Najnowszy raport w  American Journal of Epidemiology wskazuje, że siedzący tryb życia ma fatalny wpływ na naszą kondycję, ponieważ minimalna aktywność fizyczna przyczynia się do skracania telomerów – krótkich, powtarzalnych sekwencjach DNA na końcu chromosomów, które zabezpieczają komórki przed uszkodzeniem i utratą cennego materiału genetycznego podczas podziałów.

Specjaliści wskazują, że w trakcie aktywności fizycznej wytwarza się enzym, który wzmacnia telomery i zapobiega ich skracaniu przez co dłużej nasza skóra jest młoda i jędrna. U mężczyzn i kobiet, którzy w wolnym czasie byli mniej aktywni fizycznie, telomery leukocytów były krótsze, niż u bardziej aktywnych osób.Specjaliści wskazują, że w trakcie aktywności fizycznej wytwarza się enzym, który wzmacnia telomery i zapobiega ich skracaniu.

Regularne uprawianie sportu nie tylko zapewni nam dłuższe życie, ale także wpłynie na poprawę naszego samopoczucia. Aktywność fizyczna ochroni nas przed rakiem jelita grubego, nadwagą lub otyłością. Ruszenie tyłka chociaż 30 minut przez 5 dni w tygodniu ochroni Was przed rakiem piersi  (po menopauzie) i endometrium. Wiecie, że otyłość i nadwaga są związane z nowotworami, np. rakiem jelita grubego, przełyku, trzustki, nerek, macicy i piersi (po menopauzie).

Wybierzcie się dziś na spacer po pracy, jest piękna pogoda, wyjdzie Wam to na zdrowie!

PRZECZYTAJ TAKŻE:

CZY WYROKI POLSKICH SĄDÓW SĄ SPRAWIEDLIWE?

POLECAM PRZEPIS NA:

SŁODKIE KULECZKI Z RYŻU PREPAROWANEGO

Bardzo szybki deser, bardzo prosty i bardzo smaczny. Można zrobić kuleczki, ale często też można spotkać szyszki. To coś zdecydowanie dla wielbicieli karmelu i toffi.