Pokój do pracy

Obecnie praca w systemie home office jest coraz bardziej popularna. Decydują się na nią w szczególności studenci i kobiety, które niedawno urodziły dziecko. Na pracę w domu często też decydują się architekci, dekoratorzy, copywriterzy, geodeci, księgowi. Często jest też tak, że przedstawiciele poszczególnych profesji postanawiają zorganizować sobie biuro w domu. Jak taki „pokój do pracy” powinien być zaprojektowany? Przede wszystkim musimy ustalić, czy to wyodrębnione w domu miejsce do pracy będzie miejscem wyodrębnionym tylko na nasz użytek, wykorzystywanym w celu uporządkowania dokumentów i materiałów z wykonywaniem obowiązków zawodowych związanych czy też będzie raczej biurem, w którym będziemy przebywali przez określony czas, nie tylko realizując swoje obowiązki, ale też przyjmując interesantów. W przypadku pierwszym wystarczy nam zapewne jakiś stolik albo biurko i półka, na której poukładać będziemy mogli potrzebne dokumenty. No i oczywiście komputer. Jeśli wykonujemy zawód związany z architekturą czy budownictwem, przyda się też stół kreślarski. W przypadku drugim wystrój pomieszczenia musi być bardziej reprezentacyjny. Wskazane jest zatem, by oprócz sprzętów podstawowych typu biurko czy szafki z półkami, wstawić tutaj także kanapę czy fotele i stolik, przy którym będą mogli usiąść interesanci.