Codziennie wieczorem przed snem obiecujesz sobie, że jutro wstaniesz wcześniej i ze wszystkim się wyrobisz, a wychodzi jak zwykle? Nie masz siły wstać z łóżka, opóźniasz budzik na kolejne kilka minut? Powodów problemów z porannym wstawaniem może być wiele, ale najczęściej są one dość prozaiczne i łatwe do wyeliminowania.

Codziennie wieczorem przed snem obiecujesz sobie, że jutro wstaniesz wcześniej i ze wszystkim się wyrobisz, a wychodzi jak zwykle? Nie masz siły wstać z łóżka, opóźniasz budzik na kolejne kilka minut? Powodów problemów z porannym wstawaniem może być wiele, ale najczęściej są one dość prozaiczne i łatwe do wyeliminowania.

Wielu ludzi ma trudności z porannym wstawaniem. Aby stawić temu czoła na początek należy przeanalizować swoje codzienne nawyki. Zróbmy sobie własny rachunek sumienia, w którym dowiecie się co robicie źle z Waszym organizmem. Być może fundujecie swojemu organizmowi zbyt małą ilość godzin snu. Po pierwsze zastanówcie o której godzinie kładziecie się spać i co robicie przed samym położeniem się do łóżka.

Aby uzyskać zdrowy i niezakłócony sen, dzięki któremu będziemy budzić się wypoczęci i pełni energii należy:

  1. Zainwestować w solidne rolety, dzięki którym nasz organizm nie będzie rozpraszany światłem docierającym z zewnątrz.
  2. W sypialni należy postawić kilka lamp ze słabym światłem po bokach łóżka. Lampy pozwolą Wam się wyciszyć i spokojnie zasnąć.
  3. Rano, gdy musicie wstać i wejść w tryb aktywności bardzo pomocne będzie niebieskie światło. Dawka takiego światła pobudzi Wasz organizm do działania.
  4. Przed snem nigdy za długo nie patrzcie na telewizory LED i OLED oraz smartfony. Wszystko wymienione emituje niebieskie światło, które razi w oczy i na pewno nie spowoduje, że pomyślicie, że pora do łózka. Nigdy, przenigdy nie przeglądajcie w łóżku przed snem  w telefonie posty znajomych na Facebooku. Zamiast gapienia się w telewizor, laptop lub komórkę do późnych godzin poczytajcie przed snem dobrą książkę, która pomoże Wam się zrelaksować i wyciszyć.
  5. Jeżeli dołączycie do późnego serfowania po Internecie lub leżakowania na kanapie przed telewizorem sączenie alkoholu, picie piwa lub wina dodatkowo nie ułatwiacie swojemu organizmowi. Najzwyczajniej w świecie osłabiacie go.
  6. Wstawajcie od razu, im dłużej leżycie, tym mniejsze szanse na to, że wygramolicie się z łóżka.
  7. Zamiast mówić do siebie w myślach „jeszcze tylko 5 minut, tutaj jest tak ciepło i przyjemnie”, mówcie do siebie żywym głosem „wstawaj, zaczął się kolejny, wspaniały dzień”. Niech Twój wewnętrzny głos nastawia Cię pozytywnie od samego rana, niech rozpiera Cię entuzjazm, a nie marudzenie i walka z samym sobą.
  8. Jeżeli nie pracujesz na zmiany i codziennie możesz wstawać o tej samej, ustalonej godzinie – rób to. Jeżeli będziesz wstawać o jeden, ustalonej godzinie Twój organizm poinformuje Cię, kiedy iść spać. Jeżeli będziesz miał za sobą cięższy dzień, położysz się wcześniej spać. Jeżeli będziesz pełny energii, możesz poleżeć z książką troszkę dłużej. Jednak pamiętajcie, aby spać minimum 6 godzin. Człowiek potrzebuje od 6 do 9 godzin snu.
  9. Chodźcie na spacery, ruszajcie się. Organizm potrzebuje wysiłku do regeneracji. Brzmi to może paradoksalnie, ale jeżeli w ogóle nie uprawiasz sportu, organizm nie działa prawidłowo, nie jest dotleniony. Ty przez to jesteś ciągle ospała i brak ci energii. Wyjdźcie chociaż na pół godzinny spacer, nie musicie się pocić na siłowni.
  10. Przebywajcie na świeżym powietrzu. Szczególnie osoby, które pracują w zamkniętym pomieszczeniu. Z pracy wracają do domu i ich jedyny kontakt ze świeżym powietrzem ogranicza się z przejścia z budynku do samochodu i potem znowu di budynku. Dotleniajcie się. Pół godziny spaceru dziennie naprawdę może zdziałać cuda.
  11. Pij codziennie rano szklankę wody z cytryną. Poza orzeźwieniem woda oczyszcza organizm i przygotowuje układ trawienny na cały dzień.
  12. Budzik zostawiajcie w salonie. Jeżeli rano z sypialni usłyszycie, że w salonie dzwoni budzik od razu wstaniecie i nie położycie się do łóżka, tylko zaczniecie poranne rytuały.
  13. Musisz mieć powód, dla którego będzie Ci się chciało wstawać. Jeżeli po prostu Wam się nie chce musicie jak najszybciej zmienić ten nieproduktywny stan. Zastanów się co Ciebie fascynuje, do czego zawsze chciałaś dojść, co osiągnąć? Co jest dla Ciebie ważne, ale zawsze odkładasz to „na później”? Znajdź odpowiedź i zacznij to robić.
  14. Jeżeli ciężko jest Ci otworzyć oczy, przemyj rano twarz zimną wodą. To dość skuteczna metoda budząca.
  15. Nadmiar stresu może spowodować, że będziemy źle spali. Osoby zestresowane mają problem z zaśnięciem, często budzą się w nocy i śpią mniej wydatniej. Pamiętaj, że człowiek nie musi być we wszystkim idealny. Organizuj swoje zajęcia, aby jak najmniej marnować czasu i mieć chwilę na odpoczynek i naucz się być asertywnym – nie bierz sobie na głowę wszystkich obowiązków, bo ktoś Cię o to poprosił, a Ty nie umiesz odmówić. Nie rób niczego ponad swoje możliwości, nie daj się wykorzystywać. Miej czas dla siebie, żeby chociaż 10 minut dziennie poleżeć albo posiedzieć w spokoju i nie myśleć o niczym, nie martwić się, nie śpieszyć się. Każdy ma problemy, a prawda jest taka, że my jesteśmy świetni w zamartwianiu się na zapas.

Źródło: szokuje.pl, potreningu.pl
Zdjęcia: www.pakistyles.com, www.wanderlustworker.com, www.eigogakusyu-web.com

PRZECZYTAJ TAKŻE:

KTO Z DOBRYM HUMOREM WSTAJE, TEMU WSZYSTKO SIĘ UDAJE!

POLECAM PRZEPIS NA:

Czekoladowe naleśniki z bananem, pychota! – f7kulinarne