Zadajemy sobie pytanie – czy joga jest  dla mnie? Czy mój styl życia pasuje do tej filozofii ? Czy sobie poradę ?

Zadajemy sobie pytanie – czy joga jest  dla mnie? Czy mój styl życia pasuje do tej filozofii ? Czy sobie poradę ?

No cóż nigdy się nie dowiemy, jeśli nie spróbujemy.  Dlaczego warto rozpocząć praktykę jogi, jakie korzyści przyniesie to naszemu organizmowi.
oga 23

  1. Joga na odchudzanie
    Jak każda aktywność fizyczna, tak samo praktyka jogi pomaga w walce z nadwagą. Ćwiczenia poprawiają metabolizm, usprawniają obieg limfy i redukują opuchnięcia ciała. Połączone ze zdrową, racjonalną dietą dadzą bardzo dobre rezultaty. Nie oczekujmy tutaj silnej, szybkiej utarty na wadze- raczej stopniowy powolny proces, którego wyniki będziemy obserwować przez dłuższy czas.

    oga 3

  2. Joga na stres
    Praktyka jogi, pozwala usunąć napięcie mięsi i odstresowuje organizm. Głębokie oddechy – będące częścią praktyki relaksują i pozwalają oczyścić umysł z negatywnych myśli. Joga oczyszcza organizm z toksyn i reguluje pracę gruczołów. Pozytywnie wpływa również na układ nerwowy i immunologiczny. Ponadto hamuje procesy starzenia
    joga1

    3. Joga na bezsenność
    Praktykowanie jogi może pomóc przy zasypianiu. Po pierwsze- uczymy się poprawnie oddychać, co ułatwia zasypianie. Większość sesji jogi, kończy się uspakajającymi ćwiczeniami mającymi na celu wyciszyć nasz organizm. Po wysiłku, podczas wyciszania, wielu początkujących kursantów zasypia. Po pewnym czasie praktyki, nauczymy się powtarzać ten stan w domu, przed zaśnięciem.

    joga 78284
    4. Joga na siłę
    Ćwiczenie jogi  wzmocni nasze ciało w fizyczny sposób. Poprawi kondycje kręgosłupa i całego organizmu. Ale to nie koniec- pokonywanie swoich słabości, coraz bardziej dokładne wykonywanie assan wzmacnia nas psychicznie. Czujemy się coraz lepsi i dumni z tego, że przeszliśmy kolejny etap praktyki.

    joga 456
    5. Joga a dieta
    Praktyka jogi zainspiruje nas do zdrowszego trybu życia. Nic na siłę, prawdopobnie po pewnym czasie praktyki, sami poczujemy potrzebę zrezygnowania z alkoholu, słodyczy czy tłustych mięsnych potraw. Zawodowo jogini są zazwyczaj weganami, ale nie będą zmuszać Was do tej formy odżywiania.
    joga 2

    Czujecie się zainspirowani ?

    Dobre, dietetyczne dania znajdziecie na f7kulinarne