Już luty, od postanowienia noworocznego minął ponad miesiąc, a Ty nadal nie możesz zmotywować się do zmiany?  Wiemy, nie jest łatwo. Życie w dużym mieście, w szybkim tempie. Stres i posiłki zjadane w pośpiechu. Zanieczyszczone powietrze zniechęca do spacerów. Wszystko zdaje się być przeciwko nam, a jednak ciało zaczyna dawać sygnały, że potrzebuje więcej uwagi. Podpowiadamy, jak w kilku prostych krokach zacząć żyć bardziej aktywnie.

Już luty, od postanowienia noworocznego minął ponad miesiąc, a Ty nadal nie możesz zmotywować się do zmiany?  Wiemy, nie jest łatwo. Życie w dużym mieście, w szybkim tempie. Stres i posiłki zjadane w pośpiechu. Zanieczyszczone powietrze zniechęca do spacerów. Wszystko zdaje się być przeciwko nam, a jednak ciało zaczyna dawać sygnały, że potrzebuje więcej uwagi. Podpowiadamy, jak w kilku prostych krokach zacząć żyć bardziej aktywnie.

  1. Znajdź sport, który lubisz.

Poszukaj zajęcia, które sprawia Ci radość. Nie musi to być trening na siłowni. Może lubisz spacery po lesie? Spróbuj więc po nim pobiegać. O różnicach w działaniu zwykłego spaceru a biegu, na Twój organizm,poczytasz tu. A może wspomnienie wakacyjnych kąpieli w morzu sprawia, że się uśmiechasz?  W takim razie przypomnij sobie to uczucie na basenie.

bieganie 1

  1. Nie marnuj czasu.

Policz sobie, ile czasu w ciągu dnia spędzasz, na bezsensownych rzeczach. Oglądaniu programów w telewizji, leżeniu na kanapie czy śledzeniu życia innych ludzi. Spróbuj zrobić coś dla siebie. Daj swojemu ciału godzinę w ciągu dnia, którą spędzisz aktywnie. Możesz nawet tańczyć przed lustrem.

fit4445

  1. Mniej znaczy więcej.

Nie chcemy, zachęcić Cię na początku. 100 brzuszków na raz, gwarantuje zakwasy. Ale 20 powtarzanych regularnie, gwarantuje stopniową poprawę kondycji. Nie wymagaj od siebie za dużo, nie forsuj swojego ciała.


O tym, jak uniknąć kontuzji możecie przeczytać tu: Jak uniknąć kontuzji, czyli rozgrzewka przed bieganiem

  1. Wyznaczaj sobie cele.

Wakacje ? Ślub ? Wymarzone zdjęcia ? Jeśli sama się nie zmotywujesz, nikt tego nie zrobi. Znajdź cel, w tym co robisz, a efekty przyjdą same.

  1. Towarzystwo.

Nie wszytko dobrze jest robić samemu. Wyciągnij swojego chłopaka, zabierz przyjaciółkę. Razem jest raźniej ! Nie masz pomysłu, z kim wybrać się na trening ? Poznawaj nowych ludzi, którzy lubią takie zajęcia jak Ty!

fit44
Nasza lista, to tylko kilka propozycji. Co jeszcze Was motywuje ?