Jeśli jesteś świadomy swojego ciała i odbierasz jego sygnały, możesz łatwo zauważyć, że poziom stresu związany jest z chorobami. Ile razy po stresującym okresie czasu, twój organizm dosłownie rozsypywał się na kawałki? Podczas wzmożonego stresu, nasze ciało mobilizuje siły, aby przetrwać. Gdy stres odchodzi, pojawiają się choroby.  

Jeśli jesteś świadomy swojego ciała i odbierasz jego sygnały, możesz łatwo zauważyć, że poziom stresu związany jest z chorobami. Ile razy po stresującym okresie czasu, twój organizm dosłownie rozsypywał się na kawałki? Podczas wzmożonego stresu, nasze ciało mobilizuje siły, aby przetrwać. Gdy stres odchodzi, pojawiają się choroby.  

Frustrated Caucasian woman using laptop

 

Jak to działa ?

Stres wypala nadnercza, integralne w produkcji hormonów koniecznych  dla o naszych mechanizmów przetrwania.  Nadnercza mają za zadanie zachowywać równowagę w obliczu stresu. Gruczoły nadnerczy znajdują się w dolnej części pleców, tuż za nerkami, gdyż ze względu na wydzielany aldosteron mają ogromny wpływ na ich prawidłowe funkcjonowanie. Każdy z nas ma dwa niesymetryczne nadnercza (jedno trójkątne, drugie w kształcie półksiężyca).

To one wytwarzają główny hormon stresu – kortyzol. Każda reakcja na stres jest sygnałem z mózgu i nadnerczy, aby wyprodukować kortyzol. Dzięki ich prawidłowym reakcjom jestesmy w stanie przetrwać stresujący czas. Moment w którym nadnercza przestają dawać sobie radę ze stresem, jest momentem kiedy nasz organizm zaczyna chorować.

Jakie są pierwsze oznaki osłabienia nadnerczy ?
Nerwowość, uczucie zbliżającej się katastrofy.
Lęk i trudności z uspokojeniem.
Nerwowe gesty, zespół niespokojnych nóg. Drganie mięśni.
Szybciej widoczne pierwsze objawy starzenia się,i osłabienie całego ciała. Uczucie, że męczą Cię proste czynności.
Wyższe ciśnienie krwi i przyspieszona akcja serca.
Problemy trawienne – refluks, rozwolnienie.  Stres całkowicie niszczy nasze procesy trawienne.
Przewlekłe infekcje, przeziębienia.
Płytki, szybszy oddech. Trudności w złapaniu oddechu.
Problemy ze snem.

Więc jak radzić sobie ze stresem i niepokój, aby utrzymać zdrowie przez długi czas?

Koniecznie przeczytaj nasz artykuł jak pozbyć się stresu.
Zadbaj o dobrą higienę snu.
Naucz się pokonywać lęki i wewnętrzny niepokój.
Czytaj więcej książek.
Zacznij praktykować jogę, lub zakochaj się w innym sporcie.