Udało Ci się zmotywować do treningów? A może nawet polubiłaś siłownię ? Warto pamiętać, że jeśli zależy nam na jak najlepszych winkach, musimy podjeść do tematu poważnie i skupić się nie tylko na poprawnym wykonywaniu ćwiczeń, ale też na odpowiedniej diecie. Podpowiadamy co jeść, aby trening był bardziej efektywny.

Udało Ci się zmotywować do treningów? A może nawet polubiłaś siłownię ? Warto pamiętać, że jeśli zależy nam na jak najlepszych winkach, musimy podjeść do tematu poważnie i skupić się nie tylko na poprawnym wykonywaniu ćwiczeń, ale też na odpowiedniej diecie. Podpowiadamy co jeść, aby trening był bardziej efektywny.

tren4
PRZED TRENINGIEM 

Przed rozpoczęciem treningu jemy węglowodany złożone. Dostarczą nam energii. Ćwiczenia to duży wysiłek fizyczny dla naszego organizmu- posiłek który zjemy przed nimi musi być więc zdrowy, odżywczy i bogaty w składniki które dodadzą nam siły. Pamiętajcie, że jemy około godzinę- półtorej przed treningiem.

Ale na energii nie kończymy – przed treningiem powinniśmy dostarczyć naszemu organizmowi również białka. Zapewni ono naszym mięśniom możliwość rozwoju i wzrostu.


Wysiłek fizyczny przyspiesza metabolizm, przez co wzrasta zapotrzebowanie na białko – nawet o 50%. Szczególnie wtedy, gdy trening jest siłowy i szybkościowy. Dlatego jeśli ćwiczymy, powinniśmy regularnie jeść chude produkty mleczne: np. twaróg, jogurty, mleko, chude mięso i ryby, jaja, soję, warzywa strączkowe.


Co będzie idealne ? 
Kasze, makarony, płatki zbożowe, pieczywo, nasiona roślin strączkowych, warzywach korzeniowych, owocach i sokach warzywnych. Proponujemy jogurt naturalny, z owocami, orzechami i miodem. Albo jajecznicę z chlebem razowym i pomidorami.

tren6
PO TRENINGU

Po zakończonym treningu stawiamy na regenerację. Ćwicząc pocimy się, a co za tym idzie nasz organizm traci magnez i wapń, które pomagają mięśniom zregenrować się.  Posiłki powinny zawierać składniki, jakie organizm wykorzystał w trakcie wysiłku- czyli witaminy i wodą.  Dodatkowo należy wprowadzić białko, które pomoże mięśniom rosnąć i się regenerować. Zajrzycie tutaj, jeśli chcecie wiedzieć dokładnie, jak białko wpływa na nasz organizm po wysiłku.

Co będzie idealne?
Twaróg, kurczak, łosoś- produkty białkowe. Podane z pełnoziarnistym ryżem i warzywami strączkowymi.
tren2

Pamiętaj też o dobrym nawodnieniu organizmu !

Przepisy na dania, które warto zjeść zarówno przed, jak i po treningu zajdziecie na f7dobry