Beta karoten jest odpowiedzialny za kondycję naszej skóry, włosów i paznokci. Gdzie go znajdziemy? Oczywiście w słynnych marchewkach, ale nie tylko. Szczególnie jesienią mamy dostęp do wielu naturalnych źródeł beta karotenu. Suszone morele Suszone morele zawierają więcej tego leczniczego składnika, niż marchewki. Wraz z dojrzewaniem owoców, zwiększa się zawartość beta-karotenu. Jeśli chcesz przyjąć go najwięcej, wybieraj mocno dojrzałe owoce, o intensywnym kolorze. Uważaj natomiast na ilość morel, które zjadasz. Zawierają naprawdę dużo cukrów!

Beta karoten jest odpowiedzialny za kondycję naszej skóry, włosów i paznokci. Gdzie go znajdziemy? Oczywiście w słynnych marchewkach, ale nie tylko. Szczególnie jesienią mamy dostęp do wielu naturalnych źródeł beta karotenu.
Suszone morele
Suszone morele zawierają więcej tego leczniczego składnika, niż marchewki. Wraz z dojrzewaniem owoców, zwiększa się zawartość beta-karotenu. Jeśli chcesz przyjąć go najwięcej, wybieraj mocno dojrzałe owoce, o intensywnym kolorze. Uważaj natomiast na ilość morel, które zjadasz. Zawierają naprawdę dużo cukrów!


Pietruszka
Beta-karoten kojarzy nam się z kolorem pomarańczowym. Ciężko uwierzyć, że zielona pietruszka, jest trzecim z kolei źródłem tej prowitaminy.  W 100 gramach pietruszki, znajdziemy aż 5410 mikrogramów beta karotenu. Co więcej pietruszka jest doskonałym źródłem żelaza, witamin C, potasu, wapnia, kwasu foliowego, witaminy E. Jest też silnym antyoksydantem, który odmładza i zapobiega nowotworom.


Czerwona papryka, mango i dynia
Wszystkie z wyżej wymienionych warzyw i owoców, mają mniej więcej tyle beta karotenu co suszone morele. Nadal są uważane, za jedne z najpotężniejszych źródeł prowitaminy A. Wybieraj mocno dojrzałe, o intensywnym kolorze.  

Szukasz przepisów kulinarnych, z wykorzystaniem warzyw, które opisaliśmy? Zobacz nasz przepis na jesienny hummus z pieczoną dynią.

Więcej o zdrowym żywieniu? Przeczytaj koniecznie:
Idealne herbatki na jesień.